-
Dienst Burgerzaken (bevolking & burgerlijke stand)
Administratief Centrum
Brusselsestraat 25
1840 Londerzeel- 052 30 36 16
- burgerzaken@londerzeel.be
Attesten en bewijzen
Downloaden via Mijn Burgerprofiel
De volgende attesten (bewijzen) kan je downloaden na het aanmelden op Mijn Burgerprofiel:
- attest (bewijs) van gezinssamenstelling
- attest (bewijs) van hoofdverblijfplaats (woonst / inschrijving)
- attest (bewijs) van hoofdverblijfplaats (woonst / inschrijving) met historiek
- attest (bewijs) van Belgische nationaliteit
- attest (bewijs) van leven
- attest (bewijs) van wettelijke samenwoning
- attest (bewijs) van verblijfplaats met het oog op een huwelijk
- attest (bewijs) van wijze van teraardebestelling en/of rituelen
- attest (bewijs) van Belgische kiezer
- uittreksel uit het bevolkingsregister
Hoe kan je aanmelden?
- met je identiteitskaart (eID), een kaartlezer en je pincode
- beveiligingscode via mobiele app
- itsme®
- beveiligingscode via sms
Je kunt deze attesten enkel verkrijgen als de informatie op jou betrekking heeft.
Je hoeft dus niet meer naar het loket te komen. Een document van Mijn Burgerprofiel heeft dezelfde juridische waarde als een papieren document afgeleverd door de Gemeente Londerzeel.
Aanvragen via het loket
Je kan deze attesten na afspraak met het loket van de dienst Burgerzaken persoonlijk aanvragen. Je ontvangt het attest onmiddellijk.
Je kunt dit attest enkel verkrijgen als de informatie op jou betrekking heeft. Het wordt enkel meegegeven op vertoon van je identiteitskaart (eID).
Kun je het bewijs niet zelf afhalen? Dan moet wie het attest in jouw plaats afhaalt, een volmachtformulier en een kopie van jouw identiteitskaart (eID) voorleggen.
Wat meebrengen?
Breng bij het afhalen aan het loket het volgende mee:
- identiteitskaart (eID) (of verlies/diefstalverklaring)
- eventueel: volmachtformulier en kopie identiteitskaart (eID)
Kostprijs?
Gratis.