Deel deze pagina

Als handelaar de Londerzeelse Kadobon met QR-code aanvaarden

Hoe ontvangen? 

Enkel aangesloten handelaars mogen de Londerzeelse kadobon ontvangen. 

Wanneer een klant jou een digitale of papieren Kadobon met een QR-code voorlegt, open je de Cirklo app 

Klik op de knop Scannen en volg de stappen: 

  • Scan de QR-code op de bon aan de hand van je computercamera, tablet of mobiele telefoon (de camera opent automatisch) of geef manueel de boncode (XX-XXXX-XX-XXXX) in.
  • Voer het bedrag in dat de klant aan jou moet betalen.
  • Bevestig de transactie en ontvang het bedrag.

Gelukt?

Na het invoeren van het bedrag en het scannen van de code van je klant zie je meteen een groen 'succes'-scherm, of een rood 'faal'-scherm.

Heb je dit niet gezien? Dan is er misschien iets fout gelopen. Check je transactiegeschiedenis om te zien of dit bedrag is overgemaakt.  

Niets te zien? Dan is de betaling niet uitgevoerd en probeer je best opnieuw. 

Let op! Scan de bon altijd op het moment waarop je klant wil afrekenen. 

Hoe controleer ik de vervaldatum?

Let er op dat de kadobon nog geldig is. De kadobonnen blijven geldig tot 1 jaar na de uitgiftedatum. 

Controleer om veiligheidsredenen altijd eerst de geldigheid van de QR-code van een waardebon door deze te scannen bij de betaling. Accepteer geen bonnen zonder eerst de geldigheid na te kijken.

Moet ik geld teruggeven op de kadobon?

Je hoeft geen wisselgeld te geven op het bedrag vermeld op de kadobon. 

Hoe herken ik een valse bon? 

Elke Londerzeelse Kadobon bevat een scanbare QR-code. 

Bij twijfel neem je best contact op met de dienst Lokale economie.

Is de kadobon vals? Dan wordt het bedrag niet terugbetaald. 

Hoe verkrijg ik een terugbetaling van een aanvaarde kadobon?

De omzetting van jouw Cirklo-kadobonnen in euro's en de overboeking naar jouw bankrekening gebeurt automatisch.  

Bij je registratie heb je een keuze gemaakt voor wekelijkse of maandelijkse omzetting. Dit wil zeggen dat jouw Cirklo kadobonnen elke week of maand automatisch worden omgewisseld en naar het opgegeven bankrekeningnummer wordt overgeschreven.

Nog vragen?

Kijk zeker eens in de FAQ - Cirklo.

Een technische vraagStuur een e-mail naar support@cirklo-light.com