Het attest van verblijf voor een huwelijk kan je nodig hebben voor een huwelijk in het buitenland. Het attest bevestigt dat je als inwoner ingeschreven bent op jouw adres in jouw gemeente. Het vermeldt ook de datum waarop je ingeschreven bent.
Doelgroep
- Burger
Voorwaarden
De volgende partijen kunnen het attest met betrekking tot jezelf aanvragen:
- jezelf
- jouw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
- bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
- derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet
- een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Bewijs
Als je het attest zelf ophaalt:
jouw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning
Als je het attest voor iemand anders aanvraagt:
een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart
jouw eigen identiteitskaart
Procedure
Procedure
Je kan de akte ook online aanvragen of deze website of aanvragen aan het loket
Als je het online aanvraagt, kan je het document als volgt ontvangen:
Binnen 1 werkdag afhalen aan de snelbalie van het gemeentehuis op vertoon van de identiteitskaart
Het laten verzenden naar je eBox in Mijn Burgerprofiel
Het laten verzenden naar het adres van het rijksregisternummer van de aanvrager.
Bedrag
Bedrag
2 euro