Nieuws – Blijf op de hoogte

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Deel deze pagina

Verloren en gevonden voorwerpen

Ben je iets kwijt of heb je een voorwerp gevonden op het openbaar domein? Maak er dan binnen de 7 dagen melding van bij de dienst Openbaar Domein. Gemeente Londerzeel houdt namelijk een register bij van alle verloren en gevonden voorwerpen en bewaart deze gedurende minstens 6 maanden.

Wist je dat je het gevonden voorwerp in bewaring kan geven aan om het even welke gemeente waar je aangifte doet? Als je besluit om het voorwerp zelf te bewaren, ben je verplicht om voor het onderhoud ervan te zorgen.

Na 6 maanden mag je als bewaarder het voorwerp verkopen. De rechtmatige eigenaar heeft het recht om het voorwerp of de opbrengst uit de verkoop ervan op te halen tot 5 jaar na datum van registratie in het register.

Voor de volgende documenten moet je steeds aangifte doen bij de lokale politie:

  • Gestolen voorwerpen of documenten
  • Verloren / gevonden boorddocumenten van een wagen
  • Rijbewijs
  • Verloren verblijfsdocumenten (niet-Belgen)

Vragen mail je naar openbaardomein@londerzeel.be of bel 052 39 92 64.