Deel deze pagina

Iedereen (notaris, immobiliën, inwoners...) die een goed verkoopt/verhuurt, moet voldoen aan de informatieverplichtingen bij verkopen of verhuren van vastgoed - Departement Omgeving

De Gemeente Londerzeel is aangesloten op het vastgoedinformatieplatform (VIP). Dit betekent dat notarissen en vastgoedmakelaars de vastgoedinformatie zullen ontvangen via het VIP. Als burger kun je nog vastgoedinformatie opvragen door middel van een mail naar de dienst Omgeving.

Hou er rekening mee dat er in de beginfase eventueel nog verbeterpunten kunnen zijn. Je kan vragen en opmerkingen over het Vastgoedinformatieplatform steeds richten aan Vlaanderen via vastgoedinformatieplatform@vlaanderen.be.

Vanaf 1 januari 2024 zullen alle gemeenten het platform verplicht gebruiken. Het zal niet meer mogelijk zijn om dossiers ‘urgent’ te behandelen. Doe je aanvraag op tijd, rekening houdend met een gemiddelde aflevertermijn van 30 dagen.

Het zal niet mogelijk zijn om via het Vastgoedinformatieplatform ingediende dossiers nog te annuleren of wijzigen. Hou hiermee rekening bij het indienen van je aanvraag.

Kostprijs?

  • vastgoedinformatie: 150 euro

Betaling gebeurt na aflevering van de inlichtingen door middel van een overschrijving.

Reglement: vastgoedinformatie (pdf)

Goedgekeurd op de gemeenteraad op 20 december 2022.
Gepubliceerd op de website op 6 maart 2023.