Maakt je stad of gemeente gebruik van een kortingscode? Kijk het na op hun productpagina!

FAQ

Gebruikers

 

Het kan zijn dat je bon in de SPAM folder terecht is gekomen, dus neem daar zeker een kijkje. De e-mail is afkomstig van « no-reply@circklo-light.com » . Vind je de jouw bon toch niet terug in de SPAM folder? Neem dan zeker contact met ons op via support@cirklo.be & dan lossen we dit samen op. Vermeld je naam, over welke bon het gaat, de waarde van de bon, hoeveel je betaalde, het ordernummer, ... en dan zoeken we naar een oplossing.

Indien uw bon niet in de brievenbus is terecht gekomen, dan stuur je een mailtje naar support@cirklo.be  met de vermelding van je naam & adres. Wij kijken dan na wat er is foutgegaan & sturen je per mail een nieuwe bon op.

Vind je jouw stad of gemeente niet terug in dit lijstje? Dan kan dit betekenen dat jouw stad of gemeente niet deelneemt aan dit initiatief en dus nog niet is aangesloten tot het Cirklo netwerk. Bekijk HIER de lijst van deelnemende steden & gemeenten.

Je kan je bon spenderen in de winkels die zijn aangesloten tot het Cirklo netwerk van de stad/gemeente waar je een bon van gekocht hebt. Op de productpagina van jouw stad/gemeente vind je steeds een link terug naar de lijst van de deelnemende, lokale handelszaken. Ga op zoek naar de naam van jouw stad/gemeente & ontdek welke handelaars jij een hart onder de riem kan steken.

Neen, de bonnen zijn partieel spendeerbaar. Dit wilt zeggen dat je niet het hele bedrag in één winkel hoeft uit te geven. Tenzij het bestuur van jouw stad/gemeente dit anders gedefinieerd heeft.

In geval van verlies van je bon stuur je een e-mail naar support@cirklo.be. Wij doen een korte check en sturen je dan een nieuwe bon op met de resterende waarde.

Neen. De QR-code kan je vergelijken met een portefeuille waarin een waarde zit. Je kan dezelfde QR-code blijven gebruiken tot die 'op' is. Je blijft dus steeds dezelfde bon presenteren bij betaling aan de handelaar tot dit niet meer lukt.

Heeft jouw stad of gemeente een eigen APP van de firma Onze Stad App? Dan kan je jouw QR-code scannen met de applicatie van jouw stad/gemeente via de cadeaubon functie. Eens je deze inscant krijg je de resterende waarde van jouw bon op dat moment te zien. Die waarde houdt de app van op dit moment bij. Elke keer dat je vanaf dan de QR-code gaat scannen, krijg je mooi te zien wat de resterende waarde is t.o.v. de waarde die je had toen je de bon voor het eerst inscande in de app. Handig toch?

Heeft jouw stad of gemeente geen applicatie van de firma Onze Stad App? Vraag dan een handelaar om je code te scannen. Hij/Zij kan je vertellen wat de resterende waarde is.

Geen probleem. Je moet helemaal geen smartphone hebben om een cadeaubon van jouw stad/gemeente te kunnen aankopen. De webshop is namelijk zowel toegankelijk voor desktop (PC, computer, ...) als voor mobiele apparaten (smartphone, tablet, ...). Er zijn twee manieren waarop je Cirklo cadeaubonnen kunt gebruiken zonder smartphone.

Heb je geen van bovenstaande toestellen of geen internet connectie? Geen probleem! Je kan steeds naar het gemeente/stadsloket gaan om daar ter plekke een bon aan te kopen. Op deze manier kan iedereen van jong tot oud genieten van dit initiatief. 

Je hebt je bon aangekocht via de webshop. Top! Daarna kan je met de bon betalen door de QR-code op volgende manieren te laten scannen:

  • a.d.h.v. de e-mail die je hebt ontvangen (bevestiging na aankoop) & die de eigenlijke QR-code bevat
  • druk bovenstaande e-mail af en je kan de bon QR-code ook op papier presenteren
  • scan de QR-code in via de applicatie van jou stad/gemeente (firma Onze Stad App) & laat ze vervolgens zo scannen door de handelaar

 

Bon aangekocht aan het gemeente/stadsloket of ontvangen in de brievenbus?

  • ga gewoon met dit papieren exemplaar naar de handelaar & laad de QR-code scannen bij betaling
  • of scan de QR-code alsnog in via de applicatie van jou stad/gemeente (firma Onze Stad App) & laat ze vervolgens zo scannen door de handelaar

Voor vragen omtrent het gebruik van de bonnen kan je steeds & het best terecht bij het gemeente/stadsbestuur van de bon. Voor technische vragen kan je terecht op support@cirklo.be.

Handelaars

 

Wil je graag deelnemen aan dit initiatief & cadeaubonnen beginnen ontvangen? Super! Staat de stad/gemeente waar jouw zaak gevestigd is tussen dit lijstje? Dan maakt ze deel uit van het Cirklo netwerk & dan kan jij jouw aanvraag indienen.

  1. Heeft jouw stad of gemeente een stadsapplicatie* van de firma Onze Stad App? Dan volg je volgende registratieprocedure. Nadat je deze procedure hebt doorlopen, neemt jouw stad/gemeente contact met jou op.
  2. Heeft jouw stad of gemeente GEEN stadsapplicatie* van de firma Onze Stad App? Dan neem je contact op met het bestuur van jouw stad/gemeente en zij voorzien jou vervolgens van het juiste registratieformulier.

Hierna zal je lokaal bestuur een check uitvoeren. Indien je wordt geaccepteerd, dan krijg je een uitnodigingsmail op het opgegeven e-mailadres.

Dit kan je zeer eenvoudig nagaan door in de App Store of Google Play Store de naam van jouw stad of gemeente in te geven. Verschijnt er een applicatie? Top, dan volg je de volgende registratieprocedure. Nadat je deze procedure hebt doorlopen, neemt jouw stad/gemeente contact met jou op. 

Wil je toch nog even dubbelchecken of jouw stad/gemeente wel degelijk (g)een applicatie heeft van de firma Onze Stad App? Klik dan op deze link. Op de pagina die zich nu opent, verschijnt een kaart van Vlaanderen. Hieronder vind je een galerij met APP-icons. Blader hier even door. Zie je dat het logo van jouw stad/gemeente hier tussen staat? Dan heeft jouw stad een app & dan volg je deze registratieprocedure. Indien niet, dan vind je bij bovenstaande vraag een antwoord.

Eerst en vooral: check zeker je SPAM folder. De uitnodigingsmail kan hierin helaas verzeild zijn geraakt. 

Daarnaast is het mogelijk dat jouw lokaal bestuur ervoor gekozen heeft om je (nog) niet toe te laten tot het Cirklo netwerk. Neem contact op met hen.

Na het invoeren van het bedrag & het scannen van de code van je klant zie je normaliter meteen een Groen succes scherm, of een Rood faal scherm. Heb je dit niet gezien? Dan is er mogelijks iets fout gelopen. Check je transactiegeschiedenis om te zien of dit bedrag is overgemaakt. 

Niets te zien? Dan is de betaling niet uitgevoerd & probeer je best opnieuw.

Bij je registratie heb je een keuze gemaakt voor wekelijks of maandelijkse omzetting. Dit wilt zeggen dat jouw Cirklo’s elke week/maand  automatisch zullen worden omgewisseld & een overschrijving naar je opgegeven bankrekeningnummer zal worden uitgevoerd.

Zéér drukke dag gehad, of gewoon zin om je Cirklo’s nu reeds om te zetten? Dat kan! 

De overschrijvingen worden altijd op het einde van de dag waarop ze zijn aangevraagd uitgevoerd. Daarnaast moet je rekening houden met de gewoonlijke termijn dat een overschrijving kan duren. Bij vragen kan je hiervoor terecht bij support@cirklo.be.