-
Dienst Burgerzaken (bevolking & burgerlijke stand)
Administratief Centrum
Brusselsestraat 25
1840 Londerzeel- 052 30 36 16
- burgerzaken@londerzeel.be
-
Afdeling Grondgebiedszaken: Wonen en Werken
Afdeling Grondgebiedszaken
Malderendorp 14
1840 Londerzeel (Malderen)- 052 30 36 16
- info@londerzeel.be
Eensluidend verklaren
Wat?
Bij de eensluidend verklaring van een kopie van een origineel document wordt dit gecontroleerd op de echtheid.
Er wordt nagegaan of de kopie identiek is aan het origineel en er wordt een stempel opgeplaatst. De kopie krijgt daardoor dezelfde bewijskracht als het origineel document.
De federale overheidsdiensten (RSZ, RIZIV, RVA...), de gewesten en gemeenschappen mogen geen voor eensluidend verklaarde kopieën meer vragen. Een goed leesbare kopie zonder de stempel van de Gemeente Londerzeel volstaat.
Wanneer is er toch nog een eensluidend verklaarde kopie nodig?
- voor documenten die niet bestemd zijn voor de overheid
- volgende instellingen of personen vragen soms nog een eensluidend verklaarde kopie:
- parlement
- rechtbank (bij een toekenning van de Belgische nationaliteit)
- werkgever (voor het diploma)
- buitenlandse overheid
- bij inschrijving voor een van de volgende vrije beroepen (eensluidend verklaarde kopie van het diploma):
- accountant en belastingconsulent
- architect
- psycholoog
- vastgoedmakelaar
- boekhouder en fiscalist
Kostprijs
Gratis.
Hoe aanvragen?
Wat meebrengen?
- identiteitskaart (eID) (of diefstal/verliesverklaring)
- origineel document
- eventueel: kopie(ën) van het origineel document